Tweede prijs bij Sign+ Awards 2018 (update)

Uitreiking Sign+ award 2018

Inmiddels is de prijsuitreiking achter de rug. We hebben met de Boxer Union Jack de 2e prijs gekregen tijdens het Sign+ event. Een plek waar we vreselijk trots op zijn, gezien het grote deelnemersveld van 90 bedrijven. Dit stond er in het juryrapport:

“Technisch zeer uitdagend voertuig om te wrappen, dat veel rekenwerk, vakmanschap en precisie vraagt. Montagetechnisch zeer lastig object, omdat de detaillering van het oppervlak vrij extreem is; het moet allemaal recht zijn en de belijning is bewerkelijk. Knap gedaan en de vertaling van 2D-vlag over het 3D-voertuig is goed gelukt.”

Kortom, alle lof voor alle mensen van Van Essen Van Raay en natuurlijk dank aan alle stemmers die in de afgelopen maanden op ons gestemd hebben. We zijn trots op jullie allemaal! En mocht je nou je eigen ‘pantserwagen’ 😉 willen laten wrappen? Bel ons gerust: 0342 421 002.

_______

Boxer Union Jack - Sign+ award Van Essen Van Raay

 

Eerder bericht, oktober 2018

Voor de Sign+ Award 2018 zijn een recordaantal van meer dan 90 inzendingen binnengekomen die de breedte van het signvak bestrijken. Uit deze inzendingen heeft de vakjury 15 projecten genomineerd, verdeeld over 5 categorieën. En wij zijn een van de trotse genomineerden! 

De Sign+ Award is een tweejaarlijkse vakprijs voor de signbranche (maakindustrie voor visuele communicatie) en wordt georganiseerd door het vakblad Sign+ Magazine.

De genomineerde projecten (in willekeurige volgorde), met daarachter de inzender, zijn:

Categorie Voertuigreclame:

Mastercraft Xstar – Presto Dimensions, Zoetermeer

Boxer Union Jack – van Essen van Raay, Barneveld

Neleman organic wine – De Goede Visuele Communicatie, Brummen

Categorie Indoor Signage:

Bugaboo winkel – Projectcolor, Hoofddorp

Kunstexpositie bagageband – PPP Nederland, Dronten

Tropical Sneaker Wall – FZDP design studio, Amsterdam

Categorie Tentoonstellingsbouw:

Burgers’ Light – Beverloo, ‘s-Heerenberg

Volvo Ocean Race – Faber Exposize, Amsterdam

Aston Martin VIP tent – M2 Printing, Enkhuizen

Categorie Architectural signage:

Mindfuck logo Crossmarks – Studio Schoot, Oirschot

Gemeente Borsele – Nedlite Lichtreclame, Apeldoorn

Zaans Medisch Centrum – Silo, Den Haag

Categorie Outdoor Signage:

Wall of Fame 11stedenhal – FaberExposize, Stiens

Merck worldwide – VIM Group, Hengelo

Bezoekerscentrum site Cusset – Wallrus, Kortrijk

Prijs

De 5 categoriewinnaars en de overall winnaar worden op vrijdag 9 november aan boord van ss Rotterdam bekendgemaakt. De inzender van het overall winnende project krijgt, naast de nodige publiciteit, een award en een geldprijs van €1.000.

Vakjury

Bij de beoordeling heeft de jury onder meer gelet op originaliteit, de projectmatige en technische uitvoering, het innovatieve karakter en creatief materiaalgebruik.

De vakjury staat onder voorzitterschap van Henry Ritzen (Ritzen-Design-Consult) en bestaat verder uit Jeroen de Bie (De Bie Reclame, Apeldoorn), Martijn Geerdes (Geerdes Ontwerpen, Huizen – winnaar Sign+ Award 2016), Lies Lauwers (XL Reklame, Mechelen (B)), Roel Moors (Reklatekst, Hengelo), Rob Ombre (Mediacollege Amsterdam, Amsterdam) en Ronald Steenkist (MakeCover, Alphen aan den Rijn – winnaar Sign+ Award 2016).